آخرین اخبار

آماری جالب از فرزندآوری و ناباروری در گچساران

سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران آماری جالب از فرزندآوری و ناباروری در گچساران اعلام کرد.

اشتراک گذاری
07 آبان 1402
کد مطلب : 8975

به گزارش توازن و به نقل از خبرگزاری فارس از گچساران حسین عسکری در جلسه کمیته صیانت از جوانی جمعیت این شهرستان اظهار کرد: فواید جوانی جمعیت بر هیچکس پوشیده نیست و در حال حاضر نیز به یک امر مهم و ضروری تبدیل شده است.

 وی بیان کرد: جوانی جمعیت در تمام حوزه‌های مسائل مختلف جامعه اعم از اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و غیره تاثیر مستقیم و بسزایی دارد.

 سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران با اشاره به اینکه فردیت و درون گرایی در کنار مسایل اقتصادی از موانع فرزند آوری است تصریح کرد: اگر اقتصاد فربه هم باشد ولی نرخ فرزندآوری در آن جامعه کم شود به طبع مشکلاتی در آنجا ایجاد خواهد شد.

 عسکری عنوان کرد: با تزریق کم آوری فرزند، زاد و ولد نیز کمرنگ شده است.

 وی گفت: از ابعاد و ستون‌های اقتصاد جامعه جمعیت است،ما ایرانی‌ها می‌دانیم که باید از تک فرزندی بیرون آمده و در نگاه فرزندآوری تغییرات ایجاد کنیم.

 سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران خاطرنشان کرد: این موج جهانی تک فرزندی و یا اینکه به جای فرزندآوری باید سگ در منزل باشد، یعنی سگ پروری به جای فرزندآوری را به هیچ عنوان قبول نداریم.

 عسکری بیان کرد: با تمام توان بر علیه این موج قدرتمند و جهانی ایستاده با تعامل و مشارکت خوب تمامی دستگاه‌ها به دنبال تغییر در آن هستیم.

وی افزود: در گچساران میانگین تقریبی هر ۱۰ زن ۱۳ فرزند به دنیا آورده که این آمار کم است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران ادامه داد: به دلیل وجود مسائل فرهنگی متعدد و اقشار مختلف در گچساران و وجود برخی قشر مرفه تک فرزندی نیز در این شهرستان در سال‌های اخیر به وجود آمده است.

عسکری اضافه کرد: در شش ماهه نخست امسال ۵۰۲ مورد زوج‌های ناباور در این شهرستان شناسایی و به بیمه سلامت معرفی شده‌اند.

 وی با اشاره به اقدامات متعدد شبکه بهداشت و درمان گچساران در راستای جوانی جمعیت افزود: این دستگاه توانسته اقداماتی از قبیل مشاوره‌های فرزندآوری مراقبت از زنان قبل و هنگام بارداری را در راستای جوانی جمعیت و تاثیرگذاری آن در جامعه انجام دهد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران اظهار کرد: در سال گذشته ۱۴۵۶ نفر در این شهرستان متولد که از این تعداد ۱۲ نفر از نوزادان فوت کرده‌اند.

 

پایان پیام/ ۸۲۰۳۳



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 1 =